Mens Intel for nyligt kastede håndklædet i ringen, når det gælder 5G-teknologi, lægger Intel anderledes fra land, når det gælder grafikteknologi.
Ved årets ’FMX’ grafikmesse, fik tech-giganten konkretiseret selskabets grafikplaner for, hvad der skal blive deres kollektion af ’Xe’-grafikkort.
Her noterer mediet Anandtech, at Intel der kom med et løfte om, at inkludere en grad af raytracing-understøttelse. Raytracing-teknologien vender op og ned på, hvordan grafikkort arbejder, og giver mulighed for at rendere endnu mere naturtro scener digitalt.
"Det glæder mig at kunne meddele, at Intels planer for Xe-arkitekturen til datacentre vil inkludere raytracing-support til Intels Rendering Framework API’er," lyder beskeden fra Intels direktør for grafikarkitektur, David Blythe.
Se også: Intel løfter sløret: Giver smugkig på selskabets første grafikkort i 20 år
På sin blog beskriver han samtidigt, hvordan Intel vil tage en ’holistisk’ tilgang til raytracing udregnninger, ved at dele opgaverne mellem processoren og den grafiske processor.
Grafikgiganten Nvidia løftede i efteråret 2018 sløret for selskabets egen raytracing-grafikkort, den nu lancerede GeForce RTX-serie.
Se også: Nvidias RTX 2080 Ti monster-grafikkort til test: Dyrt, overlegent og skabt til fremtidens spil