I 2018 blev antallet af nye klager til Teleankenævnet næsten halveret fra 612 i 2017 til 356, men Teleankenævnet nåede kun at behandle 227 af dem.
Det betyder også, at Teleankenævnet nu har overført 190 sager til 2019.
Dermed har Teleankenævnet trods alt formået at nedbringe antallet af klager, der overflyttes til det efterfølgende år, da Teleankenævnet i 2017 overflyttede 272 sager til 2018.
Det fremgår af Teleankenævnets årsberetning for 2018, hvor det samtidigt bliver slået fast, at "sagsbehandlingstiden fortsat ikke er tilfredsstillende."
"Sagsbehandlingstiden er fortsat ikke tilfredsstillende, og meget af 2018 er gået med at behandle det meget store antal klager, der kom ind i 2017," står der i årsberetningen.
TDC topper liste over klager
TDC er det selskab, som både flest mobilkunder og internetkunder har klaget over til Teleankenævnet i 2018.
TDC har fået 66 klager fra mobilkunderne, hvilket svarer til 41 procent af alle de mobilrelaterede klager.
Telenor tegner sig for 54 af de mobilrelaterede klager, hvilket udgør en procentdel af mobilklagerne på 33,5 procent.
Også når det kommer til klager over internetudbydere, topper TDC.
Her står der 'TDC' på 45 ud af de 71 internetrelaterede klager, som er indberettet til Teleankenævnet.
Det svarer til lidt over 63 procent.