Artikel top billede

Lars Jacobsen (tv), Claus H. Andersen (midt) og Jesper Schleimann (th). (Foto: Lars Jacobsen)

The Digital Edge: Claus H. Andersen står i spidsen for at gøre dit indkøb nemmere i Salling Groups 1.500 butikker

Podcast: Salling Groups digitale chef, Claus H. Andersen, er på en digital mission: Det skal være nemmere at handle, nemmere at være kunde og nemmere være forbruger - i alle kædens 1.500 butikker. Hør hvordan den digitale chef arbejder.

Amazon er endnu ikke formelt til stede på det danske marked. Men den amerikanske tech-gigants selvbetjeningssupermarked kaldet Amazon Go og udbringningstjeneste har alligevel fuldt fokus hos de danske konkurrenter.

Det skyldes måske, at vores indkøb til aftensmaden stadig er analoge, selv om vores søgninger sker hos Google, og vores online-liv sker på Facebook.

Lidt endnu. For hele retail-industrien er midt i en massiv transformatio, hvor indkøbsvaner, abonnementsmodeller og forbrugernes forventninger ændrer sig.

I Danmarks største supermarkedskæde, Salling Group, er det Head of Digital, Claus H. Andersen, som står i spidsen, når den udfordring skal mødes.

Det arbejde kan du høre mere om i denne tredje episode af The Digital Edge, hvor Claus H. Andersen er gæst.

Du kan blandt andet høre om:

- Hvorfor Claus H. Andersens opgave ikke er at udfordre butikkerne, men at skabe en bedre og mere sammenhængende indkøbsoplevelse.

- Den store udfordring og kulturelle forandring, der ligger i at gøre vores ingroede indkøbsvaner digitale.

- Hvordan Salling Group involverer kunder i udviklingen af de digitale løsninger

Værter i denne episode er Jesper Schleimann, Digital Transformation Officer, EMEA North at SAP, og Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld. Podcasten er på engelsk.

Husk du kan abonnere på The Digital Edge på iTunes (link) eller RSS (link)

Husk: Vi hører meget gerne, hvad du syntes om den konkrete episode og/eller modtager forslag til spørgsmål og ideer til kommende episoder. Så tøv ikke med at sende en mail til lja@cw.dk med din feedback eller din ide.