"The everything store" eller Amazon har næsten alt på hylderne af services og produkter.
Nu ser det ud til, at Amazon måske er på vej til at tilføje nye produkter til hylderne.
Amazon har angiveligt været på en runde hos større forsikringsvirksomheder i Europa med henblik på at starte en hjemmeside for prissammenligninger af forsikringsprodukter i England.
Tre direktører fra forsikringsbranchen fortæller Reuters, at de har haft møder med Amazon, om selskabets mulige planer om at lancere den nye hjemmeside.
Det skriver Reuters.
"Mens Amazon bliver en større del af hjemmet i form af produkter leveret til hjemmet, sikkerhedsovervågning, services som WiFi-installering, kan man argumentere for, at forsikring er det næste logiske skridt for selskabet," siger R.J. Hottovy, der er analytiker hos Morningstar til Reuters.
Læs også: Derfor banker Amazon alle konkurrenterne: Selskabet er som skabt til at disrupte
Stor udfordring for de nuværende spillere
Det er uklart hvilke typer af forsikringsprodukter, Amazon har i kikkerten, men Reuters skriver, at husstands- og bilforsikringer er populære på det engelske marked.
En prissammenligningsside for forsikringsprodukter vil være en stor udfordring for nuværende spillere på det engelske marked givet Amazons kundebase, teknologiske styrke og økonomiske muskler.
Mens Amazons kundebase og størrelse sandsynligvis vil være attraktivt for nogle forsikringsvirksomheder, skriver Reuters, at andre måske vil undgå samarbejde i frygten for at blive presset ned i pris.
Google har tidligere forsøgt sig med at lancere en finansiel prissammenligningsside i England og USA i 2016, men lukkede den ned efter kun et år på grund af lav trafik.