Forleden stod jeg op klokken 04:45 og rejste med to fly, en bus og til sidst en båd for at ankomme til Trogir i Kroatien.
Formelt tog jeg af sted for at prøve den nye Mercedes A-klasse, som er en helt fin og velkørende bil.
Men reelt drog jeg sydpå for at møde det nye it-system kaldet MBUX, som fremover vil møde ejere af nye Mercedes-biler, når de trykker på startknappen.
Det er et supersmart system med indbygget alt-muligt - lige fra synkroniserede individuelle profiler mellem flere biler til sensorer, der sikrer, at du ikke uforvarende åbner bildøren op i hovedet på en hurtigkørende cyklist.
Systemet har desuden Amazon Alexa-integration, der kan fortælle dig, hvor din bil er, og et fancy augmented reality-system, som via live-video viser, hvordan du skal placere dig på vejen for at nå den næste afkørsel.
Samtidig kan du nemt leje eller låne din bil ud.
Du kan åbne bilens låse og aktivere ekstranøglen fra den anden side af Jorden, og du kan sikre dig mod uautoriseret brug ved at deaktivere ekstranøglen fredag klokken 12:00 - eller hvornår det nu passer dig.
Det er godt tænkt, og det viser, hvilke kvantespring fremad bilbranchen har taget på få år. Dels teknologisk, men mest af alt i mindset.
Bilen er langtfra en ø - men i stedet en spændende rullende teknologisk maggiterning komplet med API'er og hackatons.
Turen til Kroatien og mødet med svenske Ola Källenius, som er ansvarlig for Group Research and Mercedes-Benz Cars Development, fik mig i virkeligheden til at tænke over, hvor spændende tech-udviklingen er uden for det, vi traditionelt ser som tech-branchen.
Lad os se det i øjnene: Pc’er bliver helt forudsigeligt 10 procent hurtigere hvert år, telefoner er dyre og kedelige, og din bærbare ligner den bærbare, du havde i 2008.
Faktisk er den mest spændende it-dims på markedet en lille sort skærmløs kasse fra Amazon til under 350 kroner, som har fanget Google, Apple, Microsoft og Amazon i endnu et dyrt våbenkapløb.
Det er hårde vilkår for en klassisk teknologientusiast.
Til gengæld er det en kilde til konstant begejstring – og forretningsmæssig inspiration - at se, hvordan teknologierne nu for alvor vinder indpas på alle de områder, hvor kedelige og dumme halvdigitale løsninger før herskede.
Spørg bare Grundfos, som fra en position som verdens førende producent af vandpumper vil være førende leverandør af vand som en service.
Det kan du læse mere om her: Mød manden der skal kickstarte innovationen hos Grundfos: I fremtiden skal vi ikke blot sælge pumper, men adgang til vand.
Den fine betegnelse for den udvikling er, at operational technology (OT) smelter sammen med information technology (IT).
Det er rigtigt. Og det er derfor, nogle af de mest spændende og lærerige beretninger om digitalisering kommer fra den aktuelle og glohede sammensmeltning.