Microsofts strammer nu kriterierne for, hvilke websider og programmer, Microsoft Malware Protection Center og selskabets Smartscreen-filter i Internet Explorer skal blokere for.
"Vi opdaterer i øjeblikket vores evaluerings-kriterier for at adressere nye teknologi-forandringer, industri-trends, kundefeedback og vores ønske om at hjælpe vores kunder med en bedre beskyttelse."
Det skriver Microsoft i et blogindlæg på Technet.
"En af disse ændringer vil gøre vores systemer i stand til bedre at opfange vildledende reklamer," forklarer selskabet og uddyber, at det specifikt går på reklamer, der forsøger at få brugerne til at foretage bestemte handlinger.
Det kan eksempelvis være at besøge en inficeret webside eller downloade software, der kan forringe browser-oplevelsen.
De nye kriterier træder i kraft den 1. juni, og de betyder, at Microsoft nu blokerer, hvis reklamen eksempelvis indeholder ondsindet kode, sætter gang i download af en fil eller på anden vis har til hensigt at vildlede brugeren.
Særligt det med, at reklamen sætter gang i download af en fil er interessant, fordi det eksempelvis også gælder download af Java og Flash direkte via reklamen.
"Dette reducerer brugernes kontrol over deres browsing-oplevelse. Man vil forvente, at programmet bliver downloadet fra en landing page og ikke direkte fra en reklame," forklarer selskabet.
Microsoft viser herunder seks eksempler på, hvad selskabet fremover vil betragte som vildledende reklamer:
Læs også:
Internet Explorer er død - og det er nok bedst for alle parter
Microsoft: Nu er det slut med Internet Explorer
Video afslører interessant funktion i Microsofts nye Spartan-browser
Microsofts nye Spartan-browser: Derfor er motoren så speciel