Et sted langt ude i rummet befinder planeten Pandora sig.
En klode megafirmaerne har forsøgt at suge tør for værdifulde råstoffer, mens banditter gør voldsomt indhug i den gennemsnitlige levealder og lykkejægere søger efter de sagnomspundne Vaults - skatkamre fyldt med rigdomme og avanceret udenjordisk teknologi.
Det er her, du møder den unge, ambitiøse Hyperion-ansatte Rhys, der netop har måttet se sin lovede forfremmelse afløst af et spark ned af rangstigen til assisterende pedel.
Han har imidlertid fået nys om, at hans nye chef og ærkerival er ved at købe en Vault-nøgle på det sorte marked, og beslutter sig for at "stjæle" handlen.
Eneste lille detalje er blot, at nøglen viser sig at være i hænderne på den foretagsomme unge kvinde Fiona, der har sin helt egen dagsorden og et letsindigt forhold til ærlighed - noget du som spiller også har efter det første kapitel i spiludvikleren Telltale Games seneste adventurespil Tales from the Borderlands.
Millioner af våben
Tales from the Borderlands er noget så usædvanligt som et spil baseret på et andet spil - actionrollespillet Borderlands, som spiludviklerne fra Gearbox Software lancerede i 2009 og siden er blevet fulgt op med et par efterfølgere og adskillige DLC-udvidelser.
Da Gearbox Software oprindeligt begyndte at udvikle Borderlands i 2005 var konceptet formuleret som "Halo møder Diablo," fortalte firmaets kreative chef Brian Martel ved en Game Developers Conference for nogle år tilbage.
Et actionrollespil drevet frem af Co-Op funktioner og Loot.
Loot som i massevis af våben - et tidligt estimat for det første spil lød på over 600.000 våben, men i virkeligheden var det meget højere, da alle våben, du som spiller finder i spillet, "skabes" undervejs med udgangspunkt i basale våbentyper tilsat funktioner og modifikationer.
Gearbox Software begyndte i løbet af 2007 at vise spillet frem til pressen, som konstaterer at spillet rent visuelt fremstod meget gråt og kedeligt - det lignede så mange af de andre samtidige actionspil.
Borderlands genfødt med ny grafik
Det ændrer sig imidlertid ved spilmessen E3 i 2009.
Året forinden var Borderlands mere eller mindre forsvundet tilbage i udviklerhelvedet, og kunne nemt være afgået ved døden.
Men spillet genopstår rent visuelt som en fugl føniks ved E3 med tunge sorte konturer, klare farver og et udtryk, der får det til at stå ud fra mængden.
Samtidig har Borderlands gameplay fået et skub i en tilsvarende overgearet retning, og rammer en tone der bedst kan beskrives som western science fiction med et tvist af fantasy.
Alting i spillet er bare en lille smule for meget - og det resulterer ifølge spiludgiveren Take Two regnskaber i godt tre millioner solgte eksemplarer inden for de første seks måneder efter udgivelsen.
Fortælling med to hovedpersoner
Borderlands fiktionsunivers er et særpræget sammenkog af science fiction-klicheer lånt fra film som Mad Max og andre postapokalyptiske fortællinger tilsat hvad end for elementer der har været behov for, når der skulle skabes sjove, actionfyldte spiloplevelser.
Spiludviklerne fra Telltale Games har imidlertid bedre blik for den gode fortælling end folkene fra Gearbox Software, og det danner rygraden i Tales from the Borderlands.
Forfatterne har hængt det hele op på de to hovedpersoner Rhys og Fiona, der i tilbageblik hver især fortæller deres version af begivenhedernes gang - sandheden ligger så et sted midt i mellem, og er overladt til spilleren at vurdere.
Det er en rigtig god måde at fortælle en spilhistorie på, som Telltale Games så har pakket ind de samme tekniske rammer, som de med succes har brugt i deres spil Walking Dead og Wolf Among Us.
På den måde er Tales from the Borderlands meget en interaktiv fortælling med spilelementer, som aldrig bliver frustrerende svære eller stressende, men netop overlader pladsen til en velskreven og humoristisk oplevelse.
Læs også: Få Android- og PC-spil på dit fjernsyn med ny billig microkonsol