2014 var det år, hvor alle producenterne forsøgte at fange dig med wearables og fitness-produkter.
Google med Android Fitness, Samsung med sin Gear Fit, Apple med Health/Sundhed, Fotbit med sit armbånd og cirka tre millioner andre firmaer.
Det at bevæge sig er ikke længere bare at tage skoene på. Næ, der skal tælles skidt, kalorier, antallet af røde biler du er løbet forbi, og antal etager du har vadet op ad.
Og som det tegner sig nu, så bliver 2015 det år, hvor det bliver bilen, som skal "teknoficeres".
Moderne biler er allerede ingeniørmæssige vidundere, men det kan være lidt sparsomt med brugervenligheden fra det teknologiske vidunder af en motor og ud til føreren.
I hvert fald mener et stadig stigende antal tech- og softwareproducenter, at de kan gøre det langt bedre end bilproducenterne selv.
Google kom i 2014 med Android Auto, og ligeledes lancerede Apple også Apple Car, som skal agere mellemled mellem bil og telefon.
Men nu kommer der mere utraditionelle firmaer ind på det nye marked.
Både grafikkortsproducenten Nvidia og det franske firma Parrot, som udvikler alverdens forbrugerelektronik, er klar med systemer, der skal gøre biler smarte.
Nvidia: Lille superprocessor med masser af kameraer
Nvidia, som ellers er kendt for at producere grafikkort til fedtede nørder overrasker ved årets CES-messe i Las Vegas ved at præsentere Nvidia Drive: to forskellige chipsets, som er bygget på Nvidias Tegra 1X-processor, som ligeledes blev lanceret ved CES.
Begge computere fungerer som en ekstra hjerne for bilen, så du ikke ender med et halvhjertet system, som nogle bilproducenter ellers har givet deres biler. Tegra X1 har 265 grafiske kerner, otte processorer og nok kraft til at kunne vise 4K videoer i 60fps.
Der er ikke behov for at vise 4K i en bil, men de mange hestekræfter skal i stedet bruges på at give flotte, grafiske kort til navigation, lækre animationer og ikke mindst et velfungerende infographic til bilen.
Processor til den førerløse bil
Den amerikanske hjemmeside The Verge har haft mulighed for at prøve Nvidias system, som stadig er testsoftware. Du kan se en video herunder.
Hvad der er rigtig spændende fra Nvidia, er det andet chipset, Drive PX, som understøtter 12 videokameraer. PX kan yde 2,5 teraflop kraft.
Det betyder, at systemet kan kontrollere og registrere 75 forskellige objekter i de 12 4K 30 fps-kameraer, som kan tilknyttes.
Jo flere kameraer i høj opløsning, jo mere præcis kan den førerløse bil kontrollere, og jo færre potentielle cyklister bliver taget i et højresving af en robotstyret bil. Og det kan man ikke kimse af.
Der er dog ikke nogen bilproducenter, som har taget Nvidias system til sig, så det bliver spændende at se, om det sker, og i så fald hvilke producenter, der vil implementere systemet i deres biler.
Parrot: Understøtter både Google og Apple
Nvidias løsning kræver, at bilproducenterne implementerer det i deres biler, før de bliver solgt til forbrugerne.
Parrots løsning kræver bare, at forbrugeren har den rigtige type bil, og at de selv kan sætte den i som en anden bilradio.
Parrot, som sælger alt fra bluetooth-enheder til droner, har bygget et produkt, som sættes ind i den traditionelle audio-tilkobling, hvor en bilradio normalt ville sidde.
Bare rolig: Enheden fra Parrot, med det sexede navn RNB6, kan stadig afspille radio... og Spotify fra din Android-telefon via Android Auto... OG musik via din iPhone via Apple Car Play.
For Parrots enhed understøtter nemlig begge de konkurrerende systemer.
Hvordan det fungerer i praksis, må tiden vise, men også Volkswagen har været ude og præsentere en løsning, som understøtter både Android Auto og Apple Car Play
Gør din "dumme" bil smart
Det smarteste ved Parrots RNB6 er dog, at den kan tilgå din bils OBD-port, hvilket giver den adgang til alverdens realtidsoplysninger fra din bil.
Slut med at stirre stift på den gule trekant på dashboadet, som du ikke aner, hvad betyder. Parrot RNB6 vil rent faktisk kunne fortælle, hvad ikonet betyder.
Den vil også kunne vise, hvor mange liter benzin du har brugt på en given rute, eller hvordan du har kørt: gasser du ofte hurtigt op, eller bremser du for hårdt.
Den er desuden udstyret med et dashboard-kamera, som nok bedst kendes fra underlige russiske YouTube-klip, som skal bruges i forsikringssager.
Her kan den dog bruges både til underholdning, som at filme timelapses - eller til at advare dig, hvis du kommer for tæt på den forankørende bil.
Der er endnu ingen dansk dato eller pris på Parrot, men Computerworld har efterspurgt begge dele til test hos Parrot.