Sjov eller ikke sjov?
Energiselskabet SE sender reklamer ud for hurtige fiberforbindelser på en kuvert, hvor der står fartkontrol på forsiden.
Det falder, ifølge DR, flere borgere for brystet og Poul Ravn fra Haderselv kalder det en "dårlig spøg", som gjorde han "irriteret".
Hvordan ville du reagere, hvis du fik brevet? Og synes du det er en sjov idé?
I Computerworlds debatforum har Klaus Andersen givet sin mening til kende.
Sure gamle mænd
"Det er en genial god reklame og godt fundet på. At der er nogle gamle sure mørke mænd har en anden holdning fortæller mere om dem end om dette fremstød," skriver han.
Andre i debatten er uenige. Johnny Rose Larsen skriver:
"Jeg ville nok også blive lidt knotten. Men der er jo ingen grænser for opfindsomheden. Kan være en overtrædelse af markedsføringslovens § 4. "En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medium den bringes"."
Målet nået?
Hvor går grænsen? Er det ok, at nogle personer føler sig stødt, så længe de salgsmæssige mål med kampagnen indfries?
Det spørgsmål tager Computerworld-debattør Benni Bennetsen op. Han mener hverken "ups" eller "for hurtig på aftrækkeren" kan kobles på sagen.
"De har jo netop opnået, præcis hvad hensigten var?," lyder hans spørgsmål til sagen.
Marketingschef Carsten Wieberg fra SE beklager, ifølge DR, at nogle kunder er blevet forarget over kampagnen.
Men han oplyser også at reklamen har fået positive reaktioner, og at den "salgmæssigt virker efter hensigten".