"Vi kan klart mærke, at det er blevet et hårdere marked," siger Proshops direktør Morten Duch.
Derfor er han også tilfreds med, at Proshop kommer ud med et overskud på 6,3 millioner kroner før skat for 2012.
Med en omsætning, som Proshop ikke vil opgive, men som Morten Duch indrømmer i hvert fald ligger over den halve milliard, er det et overskud på omkring en procent af omsætningen eller mindre
"Hvis vi kigger fem år tilbage, så var de store detailhandelskæder slet ikke til stede på nettet, som de er det i dag. Det gælder både Bilka og Elgiganten. Det lægger pres på prisen. Derudover har vi også stor tilgang af nye udenlandske konkurrenter," Siger Morten Duch.
Som en naturlig konsekvens af, at netop udenlandske netbutikker går ind i Danmark, lægger Proshop nu også mere pres på sine internationale ambitioner. Proshop er gået ind i både Sverige og Norge.
"Vi har været i Norge i under et år, mens vi har været et par år i Sverige. Når udlandet kigger på os må vi også kigge på dem. Derfor skal vi have fokus på at få Sverige og Norge til at køre," siger Morten Duch.
Han fortæller, at det er en længere proces fordi salget i Norge og Sverige skal bygges op fra bunden. Men han påpeger, at Proshop har sine e-handelssystemer sat op. Derfor kører forretningere allerede lige så stabilt, som i den danske webshop.
Med butikkerne i Norge og Sverige godt undervejs, regner Morten Duch med at Proshop vil fortsætte med at vækste også i år.
"Vi effektiviserer hele tiden i små skridt. Derfor forventer vi også et overskud i år på niveau med det vi netop har afleveret, konstaterer Morten Duch.