Hashtagget er nærmest blevet et symbol på Twitter.
Men ifølge den amerikanske avis Wall Street Journal arbejder Facebook i øjeblikket på at kopiere den lille havelåge, som tegnet ofte kaldes på dansk.
Tegnet bruges på Twitter som et slags emneord, der gør det lettere for brugere at finde sammen om fælles interesser, selv om brugerne ikke i forvejen er en del af hinandens netværk.
Eksempelvis er det muligt at diskutere valget af den nye pave ved at følge alle tweets med hastagget #popefrancis, og med et enkelt klik på hashtagget kan du følge alle tweets, der gør brug af hashtagget.
Og ifølge Wall Street Journal er det netop den funktion, som Facebook i øjeblikket vil overføre til sine brugeres statusopdateringer.
Store kommercielle muligheder
Brugen af hashtags vil desuden have et stort kommercielt potentiale for Facebook, der vil få endnu lettere ved at lave målrettede annoncer mod brugerne i netop det øjeblik, hvor de skriver en opdatering om et specifikt emne.
Gennem de seneste år har Facebook og Twitter differentieret sig fra hinanden. Facebook har været stedet, hvor familie og venner har kommunikeret med hinanden, mens Twitter har været stedet, hvor du kunne kommunikere med resten af verden.
Men ifølge Wall Street Journal er de seneste rygter et tegn på, at Facebook i stigende grad forsøger at trænge ind på Twitters marked.
Brugen af hashtags er dog ikke helt fremmed for Facebook. Hashtagget bliver også brugt af den populære fotoapp Instagram, som Facebook opkøbte sidste år.
Wall Street Journals søstermedie All Things Digital har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Facebook og Twitter.
"Vi kommenterer ikke på rygter og spekulation," lyder svaret fra Facebook.
De seneste rygter kommer i øvrigt, blot en uge efter at Facebook løftede sløret for et helt nyt design.
Læs også: