Læs også:
Derfor får 3 måske aldrig succes i Danmark
Mens presset på det private telemarked skærper til, retter teleselskabet 3 nu også blikket mod det lukrative erhvervsmarked.
I den forbindelse har selskabet været igennem en større oprydning i erhvervsafdelingen.
"Vi har skiftet salgsledelsen ud og har kastet et blik på vores salgskorps for at se, hvordan vi stod rustet til løsningssalg. Nogle sælgere er blevet omskolet, andre har vi måttet sige farvel til, og så er der kommet nye til," fortæller 3's direktør Morten Christiansen.
Han tilføjer, at selskabet stadig er på udkig efter nye sælgere.
Fordobling inden længe
Planen er, at den nye erhvervsoffensiv som minimum skal løfte selskabets markedsandel på salg af mobile løsninger til erhvervsmarkedet fra beskedne seks procent i dag til det dobbelte i løbet af de næste par år.
"Vi tror på, at tiden er inde for virksomheder til at satse 100 procent på mobiliteten, som jo er vores primære styrke. Udfordringen bliver at overbevise virksomhederne om, at de kan klare sig uden fastnetforbindelsen," fortæller 3's direktør.
Han tror ikke på, at frygten for nedbrud holder kunderne tilbage fra mobile løsninger.
"Man skal huske, at der også kan være nedbrud på fastnettet," siger han.
Han tilføjer, at teleselskabet i kraft af sin tidligere rolle som firstmover på 3G-fronten allerede har en fod i døren hos flere virksomheder.
Den skal nu åbnes mere op.
Små og mellemstore virksomheder
"Vores primære målgruppe er små og mellemstore virksomheder, hvor medarbejderne har en høj grad af mobilitet, for eksempel i form af kundemøder ude i byen. Og så er det meget vigtigt, at virksomheden er it-parat," siger han.
Han tilføjer, at 3 desuden har en række større kunder i porteføljen såsom Københavns Lufthavne.
Som eksempel på oplagte kunder nævner han reklamebureauer, ejendomsmæglere og konsulentvirksomheder, foruden servicevirksomheder inden for alt fra rengøring til fagforeninger.