Teleselskabet Telenor er blevet ramt af et kæmpe stormvej på de sociale medier.
Torsdag eftermiddag postede en utilfreds kunde ved navn Anders Brinkmann en klage på teleselskabets Facebook-side og på under et døgn har klagen fået mere end 16.000 likes fra andre Facebook-brugere.
Til sammenligning har Telenors Facebook-side knap 26.000 likes i alt.
Herudover har klagen på Telenors Facebook-side fået mere end end 1.500 kommentarer fra Facebook-brugere, hvor af en del fortæller, at de også har haft dårlige erfaring med teleselskabet.
Utilfreds med Betalingsservice
I klagen skriver den utilfredse kunde, Anders Brinkmann, at Telenor ikke har været i stand til at få sat hans teleregning på Betalingsservice og, at han derfor har været tvunget til at betale et gebyr på 50 kroner hver måned.
Desuden fortæller han, at hans kæreste har haft det omvendte problem, hvor Telenor ikke har kunne finde ud af at fjerne et gammelt abonnement fra Betalingsservice.
Anders Brinkmanns klage har desuden affødt en lang række af andre klager fra utilfredse kunder.
Telenor oplyser på sin Facebook-side, at virksomheden nu har været i kontakt med kunden og, at fejlen angiveligt skyldes et problem med kundens bank.
Telenor erkender fejl
Men Telenor erkender dog over for ComON, at virksomheden har begået fejl i sagen.
"Det er klart, at vi i den konkrete sag har begået fejl, og det beklager vi, og det har vi også gjort over for kunden. Så sagen er, såvidt jeg har forstået, blevet opklaret og løst," siger Tom Lehn-Christiansen, kommunikationrådgiver hos Telenor, til ComON.
Teleselskabet undrer sig dog over den kraftige reaktion, som Facebook-klagen har medført.
"Det er klart, at vi undrer os lidt over omfanget. Det er ikke noget, som vi tidligere har set, og derfor tager vi naturligvis også sagen alvorligt, siger han.
Men mener du, at den den kraftige reaktion på Facebook giver et retvisende billede kundetilfredsheden hos Telenor?
"Det håber jeg selvfølgelig ikke, og det mener jeg heller ikke er tilfældet. Det billede vi i denne her sag har set på Facebook er ikke et, som vi kan genkende," siger han.
Tom Lehn-Christiansen oplyser, at Telenor i de kommende dage vil gennemgå reaktionerne på Facebook, og undersøge om feedbacken skal danne grundlag for ændringer i Telenors kundeservice.
"Vi vil blandt andet kigge på om, der er nogle processer i forhold til vores regninger, der skal justeres på," siger han.
Læs også:
Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem