Postordrefirmaet Bon'A Parte udvidede for cirka to år siden sit tøjsalg via klassiske kataloger med en butiksdisk i cyberspace.
Beslutning om e-handel har sat gang i kludene i selskabet, der har hovedkvarter i Ikast, og det seneste år har kunderne købt tøj for 143 millioner kroner på nettet.
Til sammenligning fik Bon'A Parte i 2002 en samlet omsætning på 450 millioner kroner fra sine selskaber i Danmark, Sverige, Holland og Tyskland.
Døgnåbent tiltrækker
Den konstante åbningstid i online-butikken trækker også salget godt op. Ifølge virksomheden sker 20 procent af salget efter klokken ni om aftenen, som er selskabets normale telefontid.
Ud over at der kan handles døgnet rundt, peger Bon'A Parte på, at succesen blandt andet skyldes, at det er lettere at vise busker, bluser og bælter ordentligt på en hjemmeside med mulighed for at zoome ind på detaljer og vise snit. Der kommer almindelige kataloger til kort.
En tredjedel af salget af seneste efterårskollektion fra tøjfirmaet skete via internettet.