Selvom hovedparten af de nordiske virksomheder allerede har en eller anden form for storage, er der gode muligheder for, at forhandlere af systemerne til datalagring hurtigt kan øge salget.
Det vurderer analysebureauet IDC på baggrund af undersøgelsen "Nordic Enterprise: Beyond Basic Backup".
Udvider primært
Undersøgelsen viser, at de fleste nordiske selskaber hovedsageligt investerer i storage for at udvide kapaciteten til at lagre data.
Men undersøgelsen tyder også på behov for bedre muligheder for at bruge de lagrede data mere effektivt.
- Stor ydeevne og hastighed samt lettere adgang og anvendelse er også meget vigtige drivkræfter i markedet. Dem kan forhandlere udnytte aktivt som midler til at skubbe salget af nye løsninger og teknologier i gang, skriver IDC.
Analysehuset peger samtidig på, at sådan et fokus giver forhandlere mulighed for at skille sig ud i forhold til konkurrenterne.
Tesen er, at tilbyder de andet end mere kapacitet kan forhandlerne positionere sig, fordi ingen leverandør af storage endnu satser på denne front.
På nuværende tidspunkt viser storage-markedet ifølge IDC dog allerede tegn på bedring efter et par sløve år.