Det danske konsulenthus Accenture leder efter Axapta-kompetencer til et nyt forretningsområde.
Ifølge jobannoncer søger Accenture "som led i forretningsudvikling" Axapta-konsulenter og -udviklere til "opbygning af et nyt forretningsområde".
Men den nyudnævnte administrerende direktør hos Accenture, Jakob H. Kraglund, ønsker ikke at løfte sløret for selskabets nye Axapta-strategi.
- Der er tale om opgaver for nogle konkrete kunder mere end et nyt forretningsområde, siger Jakob Kraglund, der ikke har yderligere kommentarer.
Accenture har ikke tidligere haft nogen strategi om at gå ind på det meget pressede marked for Navision-systemer, hvor norske Hands i går smed håndklædet i ringen og solgte sit danske selskab til konkurrenten Columbus IT Partner for en slik.
Computerworld Online erfarer, at Accenture nu leder efter Axapta-ekspertise, fordi der er brug for folkene i et projekt for landets apoteker. Projektet skal leveres af selskabet Datapharm, som Danmarks Apotekerforening i sommer outsourcede til Accenture på en syv-årig aftale.
Hos Microsoft Business Solutions, det tidligere Navision, følges det nye tiltag fra Accenture nøje. Microsoft er godt klar over, at Accenture i første omgang søger Axapta-folkene til konkrete opgaver. Alligevel håber softwaregiganten, at Accenture vil udnytte den nye ekspertise til en generel oprustning inden for Axapta. I dag koncentrerer konsulentvirksomheden først og fremmest sin ERP-forretning om konkurrenten SAP.