Trods et underskud før skat på næsten fire millioner kroner er optimismen intakt hos Bluecom-direktør Kim Jensen. Han forklarer underskuddet med uventet store opstarts- og udviklingsomkostninger, men forventer at den tidligere it-broker allerede i år får malet de røde tal sorte.
»Personligt kan jeg ikke være tilfreds med at levere et underskud. Men vi har brugt rigtig mange konsulenttimer på at udvikle økonomisystemer og hjemmeside,« siger Kim Jensen, som sammen med den oprindelige Bluecom-stifter Jens Fournais for knap et år siden genstartede Bluecom-selskabet, som ellers havde ligget i mølposen siden 2008.
Kim Jensen fortæller, at Bluecom siden regnskabsaflæggelsen er begyndt at tjene penge, og at man med de nuværende fem ansatte forventer at nå en årsomsætning på omkring 70 millioner kroner.
Det genfødte Bluecom distribuerer varer til en bred vifte af produkter indenfor »fast moving consumergoods«, som blandt andet omfatter it- og brunvareprodukter fra LG og Pioneer.