Læs også:
BREAKING: Carsten Lind er færdig i CSC
Her er mailen til CSC-ansatte om Carsten Linds exit
Topchef Carsten Lind fra CSC i Danmark stod i problemer til op over begge ører inden hans exit i dag.
For dårligdommene har væltet ned over it-gigantens aktiviteter i Danmark i den seneste tid.
Først og fremmest er økonomien i de danske selskaber elendig.
Ved sidste regnskabsaflæggelse præsterede CSC Danmark et historisk ringe resultat med et underskud på 355 millioner kroner.
I samme omgang meddelte selskabet, at det har optaget en samlet gæld på 2,9 milliarder kroner. Heraf størsteparten kortfristet gæld.
De flere tusind ansatte havde ligefrem grund til at bekymre sig, mente professor Caspar Rose fra CBS.
Læs mere om den elendige økonomi her:
CSC giver kæmpe millionunderskud i Danmark
CSC-selskab taber 324.000 om dagen
Professor: Danske CSC-ansatte bør være bekymret
Nok så opsigtsvækkende måtte selskabet i samme omgang beskrive en regnskabsskandale af de større.
Således måtte underkuddet året før justeres til det værre med ikke mindre end 200 millioner kroner.
Selskabet oplyser selv, at det skyldes mistanke om regnskabsmanipulation foretaget af tidligere danske CSC-ansatte.
En mistanke som det amerikanske børstilsyn i øvrigt fortsat efterforsker. I kølvandet på mistanken er CSC globalt og de amerikanske ledere blevet ramt af flere trusler om sagsanlæg.
Læs mere om mistanken om regnskabsmanipulation her:
Bagmandspolitiet bør kigge på CSC´s regnskabsrod
CSC-boss dansede om den varme regnskabs-grød
Så meget har danske CSC-ansatte fusket
Uroen i selskabet har hærget i en længere periode under en stor arbejdsmarkedskonflikt, hvor både strejke- og lockoutvåbnet blev taget i brug.
En konflikt, der har kostet selskabet mange penge, har CSC's amerikanske top tidligere afsløret. Og en konflikt, som nu har ført til, at kunder kræver bod af CSC.
Læs mere om konflikten med de ansatte her:
CSC: Strejken har kostet os dyrt
CSC-topchef efter lockout: Jeg har masser af tid
CSC-boss: Derfor varsler jeg lockout af ansatte
Endelig er det i den sidste måneds tid kommet frem, at forholdet til en af selskabets største offentlige kunder er slemt.
Således har Skat beskyldt CSC for bevidst at sløre sandheden omkring et kuldsejlet og forsinket it-projekt.
En sjældent set kommunikation mellem en koncerdirektør hos Skat og topchef Carsten Lind viser med al tydelig kundens frustration.
Læs mere om CSC´s slagsmål med Skat her.
Mail-udveksling: Her er Skats opgør med CSC
Skat: CSC har bevidst før os bag lyset
CSC: Hemmelige interne forhold skyld i Skat-fadæse
Læs også: