Jens Hørup, administrerende direktør hos it-virksomheden Amplex, kunne i går igen åbne sin email-konto hos Googles Gmail, efter at kontoen havde været utilgængelig i 12 dage. Det skriver Computerworld.dk.
Direktørens email har virket upåklageligt, efter firmaet for to år siden gik fra egen Exchange-server og flyttede medarbejderne emails til Googles professionelle version af Gmail. For 12 dage siden stod der blot "Sorry... account maintenance underway", når Jens Hørup ville logge på sin email.
Om nedetiden får konsekvenser for Amplexs brug af Google er ikke til at sige endnu.
"Problemet er, at vi har bundet os selv rigtig meget op til Google. Vi bruger stort set alle deres produkter rimelig aktivt i virksomheden," siger Jens Hørup.
It-direktøren har tilsyneladende kun mistet en enkelt email under de 12 dages nedetid. Google Support har ikke kunnet fortælle it-direktøren, hvordan fejlen kunne ske. Det har ligeledes ikke været muligt for Computerworld af få en kommentar fra Google.