Netkoncepts tidligere direktør Jesper Weng er en tilfreds mand. Allerede et år efter at han sammen med to andre Netkoncept-folk købte servicedelen ud af den fallerede it-millardær Asger Jensbys Netkoncept, er skuden vendt.
Serviceleverandøren, som nu hedder Mayday It-service, leverede i 2009 et overskud på 349.000 kroner før skat. Under Netkoncepts vinger gav servicedelen ellers altid underskud.
»Hvor Netkoncept ikke havde tradition for at samarbejde med forhandlerne, har vi valgt en ny linje og har udviklet et rigtig godt samarbejde med 10-12 forhandlere over hele landet,« siger Jesper Weng.
Derudover har virksomheden i Glostrup gennemført en række omstillinger.
»Vi har valgt udelukkende at fokusere på garantireparationer og kun på Lenovo- og HP-produkter. Og så har vi opsagt alle de serviceaftaler, der ikke var rentable,« siger Weng.
Det drejer sig om en lang række kopi/printaftaler, som nu er opsagt. Ifølge regnskabet har det betydet et fald i omsætningen på 4-5 millioner kroner, men hvor stor omsætningen er, ønsker direktøren ikke at oplyse.
Sidste efterår åbnede Mayday It-service et kontor i Silkeborg og netop nu står leverandøren over for at åbne en afdeling i Ålborg.
»Jeg tror, vi har formået at udnytte et vakuum i markedet. Det, der har været savnet, er en serviceudbyder med benhårdt fokus på kvalitet og på, at tingene bliver udført, samtidig med at vi er leverandøruafhængige,« siger Jesper Weng.
Planen er nu støt og roligt at vokse.
»Vores mål er at kunne nå ud til hver en krog af Danmark indenfor en time. Men vi tager en dag ad gangen.« siger Jesper Weng.