Løsningen kombinerer Microsofts Navision med Infostore Point-of-Sale & Service, hvorved der sker en integration af ERP-, POS-, CRM- og lagerstyringstyrings-systemer.
Med den nye løsning kan lagret følge med i, hvordan det går i boderne og løbende sikre, at der er fyldt op. Der bliver mulighed for at lade forskellige rabatter og tilbud komme kunden til gode automatisk, når de anvender deres sæsonkort. Man kan desuden programmere terminalerne til at minde kassepersonalet om de forskellige aktuelle merkøbstilbud.
»Fritidssektoren er en af de store vækstdynamoer, og der er et stort behov for forretningsløsninger, der giver bedre kundeservice og løser de ikke ubetydelige sikkerhedsudfordringer omkring betaling med kreditkort. Samtidig har parkerne stort behov for mobile og skalerbare løsninger, der kan matche de aktuelle behov. Med løsningerne på plads kan parkerne meget nemmere udnytte mulighederne for at præsentere store trækplastre og events og samtidig have styr på logistikken,« forklarer Henrik Friis Jespersen, markedschef i Ciber Danmark.
Ciber har for nylig implementeret en lignende løsning for
Parken Sport & Entertainment.
Konsulenthuset arbejder sammen med IBM Danmark, Microsoft Business Solutions og det islandske firma Landsteinar Strengur, hvor sidstnævnte leverer Infostore, en detailhandelsløsning, som i dag - oplyses det - anvendes i 16.000 installationer fordelt på 26 lande.