Selvom telefonerne var fuldstændig tavse, fik Danmarks VM-kamp mod Holland i går ikke betydning for omsætningen hos to af landets største it-distributører, Actebis og Rosenmeier Electronics. Men mens kampen stod på, var der næsten lukket ned for kommunikationen i kanalen.
»Præcis på det tidspunkt, hvor kampen blev spillet, var det mærkbart. Men omsætningen har været gennemsnitlig. Der kan vi ikke se noget. Til gengæld var der ingen, som ringede ind under kampen,« siger nordisk salgsdirektør hos Actebis, Ole Eklund.
Heller ikke hos Rosenmeier satte fodboldkampen et negativt aftryk på omsætningen.
»Vi nåede budgetmålet for dagen, men hvis vi tager telefonstatistikken, mens kampen blev spillet, så var det som en søndag. Alt var gået i stå. Vi havde lige et peak i pausen, hvor nogle kunder ringer ind,« siger direktør Jørn Rosenmeier.
Både hos Actebis og Rosenmeier var der stillet fjernsyn op, så de ansatte kunne følge med ikampen.
»Men jeg kan forsikre dig om, at jeg selvfølgelig sad på mit kontor og arbejdede,« griner Ole Eklund.
Hos Rosenmeier var der desuden lidt ekstra på spil i dysten mellem Holland og Danmark, fordi 80 procent af ejerskabet i Nørresundby-distributøren er hollandsk.
»Det gjorde specielt ondt på os. Allerede kort efter danskernes selvmål strømmede der hånende mails ind fra Holland. Men vi hævder jo, at det er uafgjort. Hollænderne scorede et mål og vi scorede et mål,« lyder det lunt fra Jørn Rosenmeier.