Med overtagelsen af Shg´s aktiviteter og købet af Viborg-forhandleren PRC Data for tre uger siden er Proshop vokset voldsomt. Men to opkøb på kort tid er ikke nok for Poul Thyregod, der vil købe endnu flere konkurrenter i et onlinemarked, der fortsat konsoliderer sig.
»Jeg vil ikke lyde som en Napoleon, men der er stadig andre virksomheder, som vi er interesseret i,« siger han.
Med købet af Shg kommer han tættere på Proshops mål med »at blive nummer ét i markedet med den rigtige vare til den rigtige pris«.
Og ambitionen om at bliver nummer et på markedet kan blive en realitet, vurderer en af Proshops konkurrenter, direktør Kaiser Raja fra Getmore. Han håber selv at sælge for 500 millioner kroner på forbrugermarkedet i 2010. Men han er ikke sikker på, at han får førstepladsen på markedet.
»Omsætningsmæssigt kan Proshop godt når sit mål om at blive nummer et i 2010, hvis Poul Thyregod bliver ved med at købe andre virksomheder op,« lyder det fra Kaiser Raja.
Inden det næste opkøb, vil Poul Thyregod dog give sine medarbejdere plads til at få Shg til at fungere optimalt igen efter betalingsstandsningen.
»Det første problem er at få Shg op at køre og give medarbejderne lyst til at være der. Det skal vi have 90 dages pusterum til at klare,« lyder det.
Poul Thyregod er dog ikke sikker på, om han selv vil få et pusterum og overvejer nu, om hans egen sommerferie skal aflyses på grund af arbejdet med opkøbet.