En kanalstrategi, hvor hele salget går gennem forhandlere, giver Scan-it plads til at vokse med det samme antal medarbejdere.
Sidste år steg omsætningen med 25 procent til 25 millioner kroner med det samme antal medarbejdere. I år regner direktør Finn Rasmussen med at omsætningen vokser yderligere 30 procent uden flere ansættelser.
»Vi er bygget op om en two-tier strategi. Vi har 300 forhandlere og intet direkte salg. Det sparer personale,« siger Finn Rasmussen, Scan-it.
Sidste år blev resultatet før skat fordoblet til 1 million kroner. I år vil resultat vokse til 1,5 million kroner.
Scan-It sælger først og fremmest labelprintere, stregkodescannere og robuste PDA'ere til montering på gaffeltrucks. Kunderne er især fra transportbranchen. Udstyret bliver brugt af alle former for kørende medarbejdere, der har brug for datakraft til at holde styr på det medbragte lager i bilen.