Der er ikke flyttet meget på markedsandelene blandt de største producenter af bærbare computere. Hewlett-Packard beholder sin favoritplacering på markedet med mere end hver femte solgte notebook. Det fremgår af en markedsanalyse fra amerikanske Displaysearch.
Resten af de ni største mærker har heller ikke skiftet plads indbyrdes. Eneste undtagelse er Dell, der rykkede et trin ned til tredjepladsen, og måtte se sig overhalet af Acer, efter Acers opkøb af Gateway og Packard Bell. Men de tilkøbte virksomheders markedsandel har ifølge analysevirksomheden været faldende.
»Selvom Acer overhalede markedsudviklingen, er resultaterne mindre positive, når man indregner deres køb af Gateway og Packard Bell. Det indikerer, at deres opkøb havde en nedadgående tendens,« siger John Jacobs, som er leder af Displaysearchs analyseenhed for bærbare computere.
Læs resten af artiklen og se fordelingen af det bærbare marked i det trykte CRN, der udkommer i dag.