CBC-kæden benytter sit 15 års jubilæumsår til at gå på jagt efter nye medlemmer. Det fortæller direktør Peder Hvejsel.
»Vi vil være opsøgende for at udvide kæden i år - i modsætning til tidligere år,« konstaterer kæde-direktør Peder Hvejsel.
Med sine 15 år på bagen er kæden veletableret. Men generationsskifterne lurer ude i fremtiden. Ligesom konsolideringen også sætter sine spor i kæden. Sidste år blev CBC-butikker i Esbjerg, Århus og Holsted overtaget af andre CBC-medlemmer.
Peder Hvejsel kalder den nye offensiv efter medlemmer for rettidig omhu.
»Mens tid er, er vi nødt til at forberede os på en konsolidering. Forskellen på det vi gør nu, og hvad vi har gjort tidligere er, at vi nu aktivt går ud og opsøger mulige nye medlemmer, så vi får en almindelig styrkelse af markedspositionen og får bedre dækning i de områder, hvor vi ikke er så godt repræsenteret nu,« siger Peder Hvejsel.