Bjarke Nyby, distribution & channel manager, fortæller, at de første forhandlere i slutningen af 2003 har anvendt tjenesten til at designe direct mails, hvor for eksempel forhandlerens eget logo indgår.
»Den »kreative troldmand« gik live i efteråret 2003 og er blevet anvendt af vores forhandlere i den såkaldte unfair-kampagne, som omhandlede den kraftige prissænkning af Phaser 8200-printere i efteråret. Ved at benytte Xerox' materialer kan forhandlerne læne sig op af Xerox' brand, når de skal trænge igennem til slutbrugerne,« forklarer Bjarke Nyby.
Creative Wizard findes på 19 sprog - herunder dansk - og kan anvendes af partnere, der er tilmeldt Xerox Rewards Program. Partnerne kan tilpasse materialet on-line ved at indsætte navn, logo og kontaktinformationer.
»Creative Wizard er endnu et initiativ, der viser hvor tæt vi arbejder sammen med salgskanalen. Eksemplet viser også, at man er nødt til at tænke innovativt, hvis man vil trænge igennem på et konkurrencepræget marked,« siger Bjarke Nyby.