Distributørerne Actebis og Tech Data er sammen med blandt andet serviceudbyderen Infocare og det hollandske finansieringsselskab De Lage Landen udset til at være hjørnestenene i en ny salgsportal for HPs printprodukter til SMB-markedet.
I mandags lancerede HP en samlet offensiv på print- og kopimarkedet, som i første omgang vil blive rullet ud på det amerikanske marked. Men ifølge HP’s salgs- og marketingdirektør for storkundeprint, Nikolaj Takla, vil det nye portalkoncept også blive rullet ud i Europa og Danmark.
»Vi arbejder på at oprette en portal, hvor forhandlere direkte kan håndtere de forskellige dele af en kontrakt,« sagde Nikolaj Takla onsdag til CRN.
HP holder dog kortene tæt til kroppen, når talen falder på, hvilke partnere, der skal bidrage til den kommende portalløsning. Men kilder i branchen fortæller til CRN, at distributørerne Actebis og Tech Data gennem et par måneder har været i forhandlinger med HP om samarbejdet i den nye portal.
»Når HP spiller ud på denne her måde er det naturligt, at Tech Data og Actebis er med i loopet.« siger en kilde til CRN.
Hverken Actebis’ direktør Torben Qvist eller Tech Datas direktør Carsten Braunschweig ønsker at udtale sig om samarbejdet.
Hos HP bekræfter Nikolaj Takla dog, at man i et stykke tid har været i dialog med mulige partnere og nævner blandt andet det hollandske finansieringsselskab De Lage Landen og servicevirksomhederne Servicegruppen og Infocare.
»Med vores portalløsning retter vi os mod kundesegmentet fra small office og op til virksomheder med et par tusind ansatte. Målet er, at forhandlerne skal kunne håndtere alt fra en enkelt enhed og op til flere hundrede enheder,« siger Nikolaj Takla.