Ifølge EMCs danske direktør Carsten Højerup er der godt gang i kanalforretningen. Nu ønsker storageproducenten at fokusere endnu
mere på kanalen. Det er en af begrundelserne for at EMC nu har valgt at satse sammen med distributøren SEC Datacom.
»Vi har nu produkter, der går længere ned i markedet og brug for en partner, der kan hjælpe os med at penetrere SMB-markedet,« siger Carsten Højerup.
Hos SEC Datacom mener partner og salgschef Lars Juul Grejsen også at EMC passer godt ind i sortimentet.
»Vi er store og brede på netværksmarkedet. Vi er godt inde hos en række forhandlere, og vi mener at vores Value Add-koncept passer
godt til EMC,« siger han.
Cartsen Højerup lægger ikke skjul på, at for EMCs vedkommende har det været af stor betydning, at SEC Datacom er godt inde hos en række forhandlere, der kan bære EMCs produkter ud til kunder længere nede i markedet. Et segment, som EMC ikke tidligere har haft så meget med at gøre.
»Men det, der i går var enterprise-teknologi er i dag produkter, der også sælges i mellemmarkedet. Det kræver nødvendigvis en ændring
i vores go-to-market-strategi. For virksomheder i mellemmarkedet taler ikke direkte med producenterne. Det er det, vi kan se, at SEC Datacom kan bidrage med. De kan sammen med deres partnere løfte vores produkter ud til kunderne,« siger Carsten Højerup fra EMC.
Læs mere i CRN nummer 21, der er på gaden i denne uge.