Et nyt partnerprogram skal hjælpe Epsons bedste forhandler med at øge salget. I første omgang er 50 forhandlere inviteret med som vil blive tilbudt både salgstræning og salgs- og markedsføringsmateriale.
Epsons landechef Karsten Winther forklarer, at det nye program tager fat, hvor forhandlerne har brug for hjælp. Mange forhandlere har for travlt til at udvikle reklamemateriale, og partnerprogrammet tilbyder derfor forhandlerne hjælp til at gøre opmærksom på de tilbud, som Epson har.
»Det der gør en forskel er, at vi gerne vil tage ansvar for trafikken hos forhandlerne og ikke bare sende en bonuscheck,« siger Karsten Winther.
Hos Nova Data i Sønderborg savner direktør Kenan Hansen opmærksomhed fra Epson. Han føler, at der er meget langt fra Epsons hovedkontor til hans butik i Sønderjylland, og han savner flere besøg fra Epson-sælgerne.
»Karsten Winther er visionær nok, men tilbagemeldingerne har været begrænset - også siden han trådte til som landechef,« siger Kenan Hansen.
Han mener, at Epson skal gøre mere opmærksom på sig selv, før kunderne bliver interesseret i at købe
»Vi har nået et vist vidensniveau og kan godt sælge, men kan ikke sælge så meget, fordi kunderne ikke kender til Epson,« siger Kenan Hansen.
Hos Epson erkender Karsten Winther, at der længe har været stille omkring printer- og projektorproducenten. Producenten fik sidste år dårlige karakterer i CRN's imageundersøgelse. Det bliver bedre i år lover Karsten Winther, der startede som landechef i Epson ved årsskiftet og har brugt de sidste 10 måneder på at udvikle partnerprogrammet.
»Vi har gennemgået en udvikling internt i Epson og skulle have styr på budskabet inden vi gik ud,« siger hen.