Hvad holder du mest og mindst af ved it-branchen?
Det går stærkt. Branchen er super dynamisk og det eneste konstante er forandring. Der er ikke een kedelig dag i IT branchen. Men nogle folk presses til tider alt for hårdt, og andre kender til tider ikke skyggen af ydmyghed og taknemmelighed.
Hvad er du mest stolt af i din karriere?
Andre må afgøre om jeg har gjort det godt eller skidt. Dog hvis jeg skal vælge noget, så er det, at mine chefer har troet på mig, givet mig friheden til at udføre mit arbejde, konstant udfordret mig og taget mig videre.
Og hvad er du mindst stolt af?
Jeg har umiddelbart ingenting jeg fortryder eller decideret er »ikke stolt« over.
Hvilken person i it-branchen har betydet mest for dig?
Der er ikke een men mange. Dybest set må det være Anders Herløv, Direktør for HPs Kanalforretning, som i sin tid ansatte mig, og gav mig chancen. Derudover er Henrik Sinnbeck, Direktør for PSG i Danmark, en stor inspiration for mig, ligesom jeg finder stor inspiration i den passion som for eksempel Steve Jobs fra Apple viser, når han lancerer nye produkter on stage eller når for eksempel Steve Ballmer optræder vildt energisk og efter dans og hop skriger »I love this company«.
Hvor ville du være i dag, hvis du kunne gå tilbage i tiden og selv udforme din karriere?
Hos HP. Der er som udgangspunkt ikke en eneste ting jeg ville ændre. Alle steder jeg har været har bidraget på den ene eller anden måde, og givet mig noget positivt i rygsækken.
Hvad laver du om 10 år?
Det er farligt at udtale sig om fremtiden i en så foranderlig verden, men jeg håber og satser alt på, at jeg til den tid er hos HP - måske tilbage i Danmark efter et ophold i udlandet. Der er vel plads et eller andet sted i toppen på det tidspunkt. Marketing vil altid være en passion for mig, og hvis jeg kan holde fast i kreativiteten så er det den vej.
Hvilket job - udover dit nuværende - ville du have, hvis du var økonomisk uafhængig og kunne vælge frit?
Skiguide i Alperne, noget med golf eller måske world wide marketingdirektør for et kæmpe consumer brand som Coke. Det sidste er vist mange marketingmænds drengedrøm.
Hvad er den største trussel mod din del af branchen?
Commoditization. Som jeg ser det, har vi desværre en evne i IT branchen og specielt i producentleddet, til at glemme det fantastiske ved vores produkter, og fokuserer kun på de brune papkasser og specifikationer. Uanset hvordan vi vender og drejer det, så driver det os i en retning vi ikke ønsker at gå og giver vores produkter et fladt image. Vores produkter er fantastiske, og har mere impact på de mest essentielle dele af folks liv end nogen andre produkter - vi glemmer bare at fortælle det hele vejen ud til slutkunden. Jeg mener faktisk, vi er blevet meget bedre hos HP, og at det også er noget af det, som rent faktisk differentierer vores produkter i markedet.
Hvad ville du gøre, hvis du var Danmarks it-minister?
Det vil jeg slet ikke begynde at rode mig ud i. Hvis jeg ville arbejde med politik sad jeg på Christiansborg.
Hvordan takler du arbejdspres?
Der skal være pres på, ellers keder jeg mig. Først og fremmest kæmper jeg hårdt med mig selv for at planlægge og prioritere min tid mest af alt for at sikre, at jeg bruger 80 procent af min tid på de 20 procent, der virkelig betyder noget. Derudover er jeg meget bevidst om ikke at lade mig styre af min mailbox.
Hvordan kobler du af?
Løber en tur hver anden dag. Laver mad til kæresten - elsker begge dele. Bygger om på et eller andet i huset, hvilket jeg aldrig syntes at blive helt færdig med.
CV:
2005: Hewlett-Packard - Personal Systems Group, Marketing Manager
2004: 2001: Messecenter Herning A/S - Formland m.fl., PR- & Marketingansvarlig
2000: EMS Scandinavia, Merchandiser på Hewlett-Packard IPG & PSG produkter
1999: Nortlander Tours, Ski- og Sommerguide