Han ser samarbejdet som en udvidelse af Kingstons markedskanal og vurderer, at Microtronica - sammen med Kingstons øvrige samarbejdspartnere - sikrer, at Kingstons produkter kommer bredest muligt ud i markedet. Dette støtter Kingstons strategi om at blive verdens stærkeste memory-brand ved udgangen af 2003, anfører han.
»Der er god vækst i opgraderingsmarkedet. Jeg er sikker på, at Kingston ValueRAM vil tage markedsandele fra andre tredjepartsleverandører, fordi Kingston er godt markedsført overfor forhandlere og større opgraderingskunder,« siger salgschef Kim Jørler fra distributøren, der har mange pc- og serverbyggere blandt sine kunder.
Han mener, der vil ske en konsolidering af de omkring 10
tredjepartsleverandører, der opererer på det danske marked.
»Jeg forventer færre spillere på markedet i fremtiden. De overlevende vil overvejende være brands, der er gode til at markedsføre sig, for eksempel Kingston. Konsolideringen betyder mere gennemsigtige RAM-priser og en enklere lagerstruktur hos distributørerne,« vurderer Kim Jørler.
På Microtronicas nordiske lager i Herlev vil der blive opbevaret tilstrækkelig mange ValueRAM-moduler til, at levering normalt kan foregå fra dag til dag i hele Norden, lover han.