Fredag aften i sidste uge uddelte HP Danmark de årlige HP Awards til it-kanalens bedte sælgere, konsulenter og forhandlere.
400 overordentlig festklædte deltagere var vidne til uddeling af i alt 10 priser. Det mest markante var, at forhandlergiganten Atea i år løb med to priser som henholdsvis bedste servicepartner og og bedste Preferred Gold-partner.
Priserne som de bedste sælgere for henholdsvis volume og value gik til Jacob V. Schmidt fra Varde-forhandleren Itplaneten og Steffen Olsen fra Datacon. Desuden gik prisen som »Årets tungeste dreng« - dvs. konsulenten med de fleste og bredeste HP-certificeringer – for andet år i træk til Michael Winther fra EG.
»HP holder fast i, at det er de dedikerede partnere, der bliver belønnet ved de her award-uddelinger,« sagde Itplanetens Jacob V. Schmidt i en kommentar efter uddelingen.
Han kunne samtidig glæde de sig over, at hans arbejdsplads var nomineret som bedste servicepartner – en pris som dog gik til Atea.
»Efter det her bliver det ekstra sjovt at snuppe en ordre fra Atea. Det er godt at blive bekræftet i, at vi kan matche dem i HP-sammenhæng. De er jo mine ærkefjender i hverdagen,« lød det fra årets volume-sælger.
Blandt aftenens øvrige priser gik prisen som bedste distributør til Arrow ECS, mens forhandlerne Comm/2, Indes og Bridgeconsult løb med priserne som årets Gazelle, årets Preferred Partner og årets Alliance Partner.
HPs kanaldirektør Anders Herløv lovede i forbindelse med prisuddelingerne,at HP vil fortsætte med at investere i sin forhandler-kanal.
»Vi har valgt at tilgodese vores salgspartnere i et vanskeligt marked ved at øge bonusprocenterne og sænke barren for udbetaling, fordi væksten er aftaget i forhold til tidligere år. Det drejer sig om et trecifret millionbeløb, som har forstærket partnernes bundlinie og sikret, at vi sammen kommer styrket ud af finanskrisen,« siger Anders Herløv.
Det er sjette år i træk, at HP Awards uddeles.