Sidste år reducerede daværende direktør Carsten Ørneborg Thomsen Caslons stab fra 64 til 49 medarbejdere og endte med selv med at trække sig fra sin stilling.
Den nye direktør, Peder Falck, der kom til i november, kunne derpå begynde den omvendte proces med at hyre nye folk og bygge forretningen op igen.
Her i første halvår har han ansat otte nye sælgere. Investeringerne i nye folk skal følges af andre - endnu ikke offentliggjorte investeringer, og fælles for dem er, at de skal gøre Caslon IT til en væsentlig større virksomhed.
Målet er ifølge Falck at skaffe den nødvendige volumen.
»Årsagen til underskuddet er, at vi har haft for lille volumen. Når marginerne falder skal der jo sælges det mere for at opretholde den samme indtjening, og på det punkt har vi været lidt bagefter,« konstaterer han.
Caslon har skiftet strategi fra at købe direkte fra Apple og levere fra eget lager til i dag at købe fra distributørerne. Forhandlerens eget lager er blevet afviklet.
Det er fortsat Apple hardware og den grafiske branche, der er i centrum for den århusianske forhandler, men Apple er ikke længere enerådende på produkthylderne.
Det har givet Caslon flere markedsfordele. Den grafiske branche lider nemlig under, at kunderne i stigende grad selv påtager sig de opgaver, branchen tidligere levede af. Men når de store virksomheder selv vil udføre grafisk arbejde og reklame-arbejde, får de brug for hardware og konsulentydelser fra en forhandler som netop Caslon, anfører Peder Falck.
Han ønsker ikke at oplyse Caslon omsætning ud over at fortælle, at den ligge mellem 50 og 100 millioner kroner.