»Overgangen til MSPP er en stor fordel for både kunder og partnere. Kunderne sikres en høj standard, fordi partnerne skal leve op til en række krav. Partnerne får en række uddannelsestilbud og service-tilbud, så de kan styrke deres kompetencer,« siger Bjarne Riis, partneransvarlig hos Microsoft Danmark.
Der bliver fem kompetenceområder i Danmark for Microsoft Business Solutions-produkterne: Axapta, Navision, Microsoft CRM, C5 og XAL. Forudsætningen for at blive certificeret er, at partneren har bestået certificeringskurserne og har tre referencekunder om året.
»En stor del af Microsoft Business Solutions-partnerne lever allerede op til de nye krav, så jeg forventer, at overgangen til MSPP bliver smertefri, ikke mindst fordi fordelene ved MSPP er ganske betydelige. De fleste Microsoft Business Solutions-partnere stammer fra Navision-tiden, og ved at integrere dem i Microsofts partnerprogram kan vi tilbyde mange ting, som ikke var muligt tidligere,« siger Bjarne Riis.
Samtidig med annonceringen af MSPP for Microsoft Business Solutions-partnerne, vil der blive lanceret en ny forhandleraftale, som skal sikre, at der tilbydes ensartede autorisationskrav over hele verden. Aftalen vil ifølge Microsoft gøre det lettere for partnere at støtte de kunder, som opererer i flere lande.