De otte ansatte i Crest Danmark må snart kigge sig om et andet arbejde. Selskabet er trådt i betalingsstandsning og eneste redningsmulighed er at blive opkøbt.
»Jeg ved ærligt talt ikke hvad der sker nu, men chancerne for at Crest fortsætter i Danmark er vist meget små,« siger direktør Rasmus Ølbye til CRN.
Armbevægelserne var ellers ret store, da han sammen med tre partnere fik Crest på benene som nordisk koncern i 1999.
Direkte salg ab fabrik var hovedideen og Dell hovedkonkurrenten. Målet var at nå en europæisk milliardomsætning inden 2003. Både det danske selskab og Crests overordnede forretningsstrategi er nu opgivet. Crest Computer Nordic, der fortsætter i Sverige og Norge, har skiftet Dell-konceptet ud med en ny strategi som Fujitsu-Siemens-forhandler.
Ifølge Ramus Ølbye var problemet for det danske firma, at udviklingsomkostningerne blev for store, samtidig med at Crest var oppe i mod den traditionelle IT-salgskanal, som altså viste sig at være for konkurrencedygtig.