Pr. 16. november er Søren Krogh-Nielsen ansat som salgs- og marketingdirektør hos Ricoh. Han kommer fra et job hos Telia Broadband, hvor han også har haft en stilling som salgs- og marketingdirektør. Hos Ricoh vil han nu sætte fokus på dokumenthåndtering overfor forhandlere og slutkunder.
»Vi forventer, at markedet for dokumentløsninger er et vækstmarked, som er yderst interessant for Ricoh. Disse løsninger kan hjælpe virksomheder med at opnå økonomiske og miljømæssige besparelser såvel som en mere effektiv arbejdsgang,« siger Søren Krogh-Nielsen.
Og hvad der er et godt produkt for slutkunderne er også et godt produkt for forhandlerne,
»Forhandlerne skal op i værdikæden og fokusere på det, der har værdi for kunderne,« siger salgs- og marketingsdirektøren, der har planlagt en række uddannelsessessioner for forhandlerne hen over foråret.
Han tror, at hans fordel er, at han kan se Ricoh udefra og desuden har en række erfaringer fra Telia, hvor han har været gennem en række fusioner. For halvandet år siden købte Ricoh Ikon Office Solutions og slog den sammen med selskabet NRG Scandinavia og i sommer var der en massefyring hos Ikon, hvorefter 32 personer mistede jobbet. Hos Ricoh vil den nye direktør udvikle videre på det bedste i virksomheden uanset om det kommer fra den ene eller anden del af organisationen.
»Jeg ser på det, der virker uden at skelne til om det er fra NRG eller Ikon,« siger Søren Krogh-Nielsen.