Med fire dedikerede medarbejdere sætter den amerikanske sikkerhedsproducent Watchguard nu tryk på kedlerne i en dansk offensiv.
Watchguard købte for nylig en anden producent, Borderware, som i forvejen leverede til det danske på det danske marked og bruger nu opkøbet som afsæt for en vækststrategi, som indenfor det næste år skal fordoble markedsandelen på SMB- og enterprisemarkedet herhjemme.
Så sent som i december blev Lars Elbæk hyret som administrende direktør for Norden, Rusland og de baltiske lande. Han fortæller, at man indenfor det næste år satser på at udvide antallet af forhandler fra de nuværende 50 registrerede partnere til omring det dobbelte.
»Når det gælder større løsninger og SMB-markedet har vi i dag en markedsandel på henholdsvis syv og ti procent. De tal er fordoblet om et år. Men vi er meget opmærksomme på, at sikre partnerne en ordentlig indtjening. Derfor skal vi ikke have en kæmpeforhandlerbase, så vi kommer i en situation, hvor vores partnere konkurrerer hinandens marginaler helt i bund,« siger Lars Elbæk.
Samtidig lover han forhandlerne en stærk relation til slutkunderne, for på den måde at give mulighed for at sælge ind på andre produkttyper
»Vi går til kunderne sammen med forhandlerne. Forhandlerne er i markedet med flere produkter, og jo mere de kan tilbyde kunderne, jo højere omsætning og marginaler får de, og jo bedre synes de om samarbejdet med os,« siger Lars Elbæk.
Watchguard produktere distribueres af SEC Datacom og Comdec, mens man for nylig stoppede et samarbejde med Arrow ECS i Norge.