Microsoft indrømmer, at deres OneCare antivirus ved uheld har slettet emails fra Outlook og Outlook Express.
Det var på Microsofts eget forum for deres OneCare antivirus, at der blev rapporteret om, hvordan programmet slettede emails, hvis den opdagede virus i en vedhæftet fil.
I stedet for at sætte emailen i karantæne blev hele .pst og .dbx filer, som er de personlige mapper med brugernes meddelelser og lignende, i nogle tilfælde slettet.
Det tyder dog på, at genskabelse af slettet materiale er muligt i nogle tilfælde, hvis .pst eller .dbx filen stadig er tilgængelig i OneCares karantæne-del.
Ifølge ZDnet var Stephen Boots, en forum-administrator, meget utilfreds med problemet, da det blev rapporteret for mere end et år siden og rettet i udgivelsen af version 1.0. Og det dukkede aldrig op i beta-versionen, før den pludselig vendte tilbage i udgivelsen af version 1.5.
Microsoft erkender selv problemet og siger, at det skulle blive løst i den næste opdatering af OneCare.