Endnu en gang bliver rekorden slået med flest besvarelser fra it-forhandlere og flere konkrete bedømmelser af de 40 distributører, 46 producenter og 4 teleselskaber, som indgår i undersøgelsen, hvormed der er tale om den største og stærkeste imageanalyse til dato.
Undersøgelsen, der i år er gennemført for niende år i træk, har således haft deltagelse af hele 2.488 forhandlere, som tilsammen har afgivet ikke mindre end 333.600 konkrete bedømmelser af de 90 virksomheder på 18 forskellige image-parametre.
Med så mange besvarelser er det muligt at gå i dybden med resultaterne for de enkelte virksomheder som aldrig før, og blandt andet se på forskelle i opfattelsen af virksomhederne i forskellige
målgrupper af forhandlere - for eksempel efter størrelse, geografi eller efter kundeforhold, og altså se på forskelle mellem virksomhedernes kundetilfredshed og deres omdømme blandt ikke-kunderne.
Mulighederne for at benchmarke virksomhedernes resultater mod hinanden og derved identificere styrker, svagheder og dermed potentiale er ligeledes blevet endnu større med et så stort antal deltagere og konkrete bedømmelser.
IMAGE 2008 er på gaden i dag.