Umiddelbart fungerer Hjemmesiden Touchdiva.com fint, men bag den veldesignede hjemmeside er der tomt.
Det danske firma, TouchDiva Europe A/S, der forsøgte at snige jukeboksen Touchdiva ind danske hjem, er gået konkurs.
TouchDiva Europe A/S solgte en boks til 5.000-6.000 kroner, men for at få musik i højttalerne skulle man også betale en månedlig afgift på 75 kroner. På den måde minder firmaet meget om de andre initiativer, som dukker frem i øjeblikket, hvor forbrugere ikke køber musik stykvis men i stedet køber et abonnement og streamer musikken.
Men streaming-modellen betyder også, at apparatet ikke er meget værd, når firmaet nu lukker. Så er der blot tale om en sort boks på væggen. For firmaet, der leverer musikken, lukker nu for det varme vand og gør divaen stum.
Det kan virke underligt, at hjemmesiden endnu ikke er lukket ned. Firmaet har nemlig været under opløsning siden den 26. marts jævnfør Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Det kan skyldes, at firmaets ejermænd fortsat forsøger at kapre kunder til en fremtidig relancering. FONA, der tidligere har solgt produktet, advarer nu om, at firmaet forsøger at lokke kunderne til at betale via PayPal. Men FONA tør ikke garantere kunderne, at det vil betyde, at de får musik i fremtiden.
CRNs søstermedie ComON har i længere tid forsøgt at få hjemme jukeboksen til test – men uden held. Nu lader det til, at mange flere kommer til at undvære produktet i fremtiden.