»Jeg vil godt undskylde overfor kunderne, at det går trægt i øjeblikket. Men vores hidtidige partner, Eurocom, har valgt at lukke ned inden vi har fået vores nye supportorganisation op i Sverige,« siger Jesper Dauw.
Han fortæller at nogle af de 35 medarbejdere, der er ved at blive uddannet til at overtage supporten fra 1. februar allerede er sat ind for at lette på supporten, ligesom medarbejderne hos D-link Danmark også har travlt med at modtage supportopkald i øjeblikket.
»Jeg må sige, at jeg er blevet ret god til at supportere routere her på det sidste. Og jeg er glad for, at kunderne viser forståelse for at de kommer til at vente lidt, når de får forklaret situationen., » fortæller Jesper Dauw.
Han fortæller at problemet er opstået fordi D-links kontrakt med Telenor-selskabet Eurocom ikke er blevet afviklet helt så smidigt som han havde håbet.
Eurocom har hidtil stået for den såkaldte first level-support i Nordeuropa gennem de seneste par år. First Level-supporten er her alle ringer ind og over 85 procent af problemerne løses- de svære tilfælde bliver sendt videre til second level-supporten.
I November sagde D-link imidlertid kontrakten op med Eurocom til afvikling her op til 31. januar, fordi D-link havde besluttet at hente supporten hjem i egne rækker.
»Vi havde haft en række problemer med supporten. Da det er der at vi har den største kundekontakt besluttede vi at indsource supporten igen, » fortæller Dauw.
Derfor blev der ansat 35 nye mand i Haparanda i Sverige, som skulle uddannes til fra 1. februar at overtage supporten.
»Men fra den dag vi sagde kontrakten op med Eurocom gik det bare ned ad bakke. Jeg havde forventet en vis konduite, men det er der åbenbart ikke,« siger Jesper Dauw.
Derfor må han og de danske medarbejdere nu agere som brandslukkere indtil den nye support i Haparanda kommer helt op at køre fra 1. februar.