Icon Medialab opnår dansk plus

Der er fortsat røde tal i regnskabstallene fra webhuset Icon Medialab - nu fusioneret med hollandske Lost Boys. Men tallene er knap så højrøde som tidligere - og i Danmark fik selskabet igen sorte tal.

Bedre end forventet. Det er den kortfattede kommentar fra den danske del af webhuset Icon Medialab International, der netop har udsendt meddelelse om sit regnskab for tredie kvartal.

Selskabet har ikke for vane at offentliggøre præcise tal for de enkelte lande, men den administrerende direktør i Danmark, Erik Lorenz Petersen, fremhæver, at selskabet fik balance i det danske regnskab for første gang i år.

- Vi har præsteret et turn around og har positiv bundlinie i august og september, siger han i en pressemeddelelse.

Forud er gået en gennemgribende slankning af Icon Medialab i Danmark. Da Erik Lorenz Petersen indtog chefkontoret i august 2001, havde virksomheden 160 medarbejdere.

Det tal er nu halveret som led i skabelsen af en fokuseret forretning med fokus på indtjening og udgangspunktet, webdesign.

Undervejs har selskabet modtaget en kapitalindsprøjtning fra moderselskabet i Holland, der skød 40 millioner kroner ind for at dække en negativ egenkapital, der lød på 36,5 millioner kroner.

International fremgang

Alligevel skal omkostningerne endnu længere ned og produktiviteten op, bebuder direktøren.

Ifølge regnskabsmeddelelsen fra selve koncernen har forretningen da også opnået sorte tal i flere lande og forbedret indtjeningen væsentligt i andre.

Icon Medialab fusionerede i december med det hollandske konsulenthus Lost Boys - og har brugt foråret og sommeren på omfattende ændringer i organisationen.

Således er alle aktiviteter i det oprindelige hjemland, Sverige, lukket ned. Kun administration er tilbage i Stockholm, mens det danske kontor står for konsulentarbejdet for de svenske kunder.

Til sammen omsatte det nye selskab i tredje kvartal for 110 millioner kroner i kvartalet og fik et driftsunderskud før skat og afskrivninger på 35 millioner kroner mod et minus i andet kvartal på 66 millioner kroner.

Koncernledelsen er tilfreds med regnskabet og mener, at fjerde kvartal lover godt. Ordrebøgerne ser bedre end tidligere. Icon Medialab tilskriver det en øget fokus på salgsarbejdet og flere ordrer fra allerede eksisterende kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere