Icon Medialab opnår dansk plus

Der er fortsat røde tal i regnskabstallene fra webhuset Icon Medialab - nu fusioneret med hollandske Lost Boys. Men tallene er knap så højrøde som tidligere - og i Danmark fik selskabet igen sorte tal.

Bedre end forventet. Det er den kortfattede kommentar fra den danske del af webhuset Icon Medialab International, der netop har udsendt meddelelse om sit regnskab for tredie kvartal.

Selskabet har ikke for vane at offentliggøre præcise tal for de enkelte lande, men den administrerende direktør i Danmark, Erik Lorenz Petersen, fremhæver, at selskabet fik balance i det danske regnskab for første gang i år.

- Vi har præsteret et turn around og har positiv bundlinie i august og september, siger han i en pressemeddelelse.

Forud er gået en gennemgribende slankning af Icon Medialab i Danmark. Da Erik Lorenz Petersen indtog chefkontoret i august 2001, havde virksomheden 160 medarbejdere.

Det tal er nu halveret som led i skabelsen af en fokuseret forretning med fokus på indtjening og udgangspunktet, webdesign.

Undervejs har selskabet modtaget en kapitalindsprøjtning fra moderselskabet i Holland, der skød 40 millioner kroner ind for at dække en negativ egenkapital, der lød på 36,5 millioner kroner.

International fremgang

Alligevel skal omkostningerne endnu længere ned og produktiviteten op, bebuder direktøren.

Ifølge regnskabsmeddelelsen fra selve koncernen har forretningen da også opnået sorte tal i flere lande og forbedret indtjeningen væsentligt i andre.

Icon Medialab fusionerede i december med det hollandske konsulenthus Lost Boys - og har brugt foråret og sommeren på omfattende ændringer i organisationen.

Således er alle aktiviteter i det oprindelige hjemland, Sverige, lukket ned. Kun administration er tilbage i Stockholm, mens det danske kontor står for konsulentarbejdet for de svenske kunder.

Til sammen omsatte det nye selskab i tredje kvartal for 110 millioner kroner i kvartalet og fik et driftsunderskud før skat og afskrivninger på 35 millioner kroner mod et minus i andet kvartal på 66 millioner kroner.

Koncernledelsen er tilfreds med regnskabet og mener, at fjerde kvartal lover godt. Ordrebøgerne ser bedre end tidligere. Icon Medialab tilskriver det en øget fokus på salgsarbejdet og flere ordrer fra allerede eksisterende kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere