Opsvinget viser ikke tegn på at være på vej - i hvert fald ikke når kundesegmentet er store koncerner. Det har netværksproducenten Cisco erkendt, og selskabet vil derfor bruge flere af sine ressourcer på de mindre virksomheder.
Allerede nu udgør salg til mellemstore virksomheder en fjerdedel af omsætningen eller 27,5 milliarder kroner. Og markedet vokser, mener Cisco ifølge nyhedstjenesten CNet.
- Disse kunder gennemgår nu den udvikling inden for investeringer i netværk, som de store virksomheder var igennem for et par år siden, siger Kevin Outcalt, marketingsdirektør i Cisco.
Det øgede fokus på mindre kunder er blot det seneste skridt for netværksproducenten i forsøget på at opdyrke andre lukrative græsgange end telesektoren, hvis nedtur har ramt virksomheden.
Cisco udvikler også en række webbaserede tjenester for at hjælpe potentielle kunder til at vurdere deres behov for netværksprodukter.
Desuden er Cisco gået sammen med netudbydere for at levere udstyr, der eksempelvis understøtter brugen af CRM-software.