Reklamer i computerspil er bedre end i tv

Reklamer i spil, som man kender det fra film og tv-shows, er en branche i vækst og vil være 4,1 milliarder kroner værd i 2010. Samtidig gør spillerens indlevelse reklamerne mere effektive.

Reklamebranchen bruger i stigende grad computerspil til at promovere produkter. Fra reklametavlerne i Need For Speed til de virtuelle butikker i Second Life er product placement kommet for at blive.

Ifølge det amerikanske analyseinstitut Yankee Group kommer product placement i spil til at være 4,1 milliarder kroner værd i 2010 mod lidt under en milliard i år. Grunden er, at mænd i det lukrative segment 18-34 år allerede nu bruger mere tid på computer - og konsolspil end på tv.

At spillerne ofte er følelsesmæssigt involveret i et spil, gør også reklamerne mere effektive.

Hvad der startede som en niche, er i det hele taget blevet så stort et marked, at der for fjerde gang afholdes konference om emnet i Berlin i slutningen af denne måned. Her vil man diskutere nye måder at sælge reklamer i spil.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere