Onlinefirmaet enavia.com, der sælger elektronikvarer, har netop rundet 10.000 kunder, der alle har oprettet en profil eller fået tilsendt elektronikvarer.
Enavia.com, der har eksisteret i godt og vel fem måneder, er 100 procent ejet af db Group A/S, som igen er ejet af it-distributøren Bridema.
Enavia.coms marketingschef Lars Barfred er stolt af milepælen og sender en drilsk kommentar til ærkekonkurrenten Comwir.
»Vi kan se, at vi på vores hjemmeside har væsentligt flere besøgende end vores nærmeste konkurrent Comwir, der startede op samtidig med os. Comwir har omkring 600 unikke besøgende hver dag, hvor vi har 1000 unikke besøgende per dag,« siger han og henviser til Comwirs egen pressemeddelelse fra den 31. marts i år.
Enavia har fravalgt den dyre markedsføring og har i stedet lænt sig op af mund til mund metoden.
»Op mod en trediedel af vores kunder finder vej til hjemmesiden, fordi de har fået sitet anbefalet af venner og kolleger. Når forbrugeren selv kan finde os, så sparer vi medie-penge og kan dermed give dem videre til forbrugeren i form af lavere priser,« hævder han.
Men hos den erklærede hovedkonkurrent Comwir har man aldrig hørt om enavia, til trods for at de to virksomheder startede op samtidig.
»Jeg har aldrig hørt om enavia.com må jeg indrømme, men jeg kan fortælle, at de seneste tal for maj måned viser, at vi har omkring 2200 unikke brugere per dag,« fortæller Comwirs administrerende direktør Jakob Thye.