Regnskabet er D-Links bedste nogensinde, og overskuddet er forbedret med mere end 110% i forhold til sidste år. Også på det danske marked mærker D-Link vækst.
Det er især markedet for trådløst netværk og produkter til bredbåndsforbindelser der har hjulpet Europas største netværksleverandør til det forbedrede resultat. 33 procent af D-links samlede globale salg foregår i Europa, og fordeler sig på områder som trådløst netværk, sikkerhed, bredbånd og IP-telefoni.
Ifølge Jesper Dauw, der er country manager for D-link Danmark, følger væksten i Danmark, væksten i resten af verden:
»Vi oplever samme vækst i Danmark som i resten af verden, og vi har siden 1996 vokset med 30 procent i omsætningen pr. år i den danske division« fortæller han.
Jesper Dauw mener at D-Links vækststrategi har æren for at, D-Link fastholder sin position som den største netværksproducent på det europæiske marked for forbrugerprodukter, og siger han:
»Vi har altid haft et meget stærkt fokus på at vokse kraftigt hvert år«
Samtidig viser en ny undersøgelse fra analyseinstituttet Infonetics, at D-Link har den globale føring, når det gælder produkter inden for avancerede hjemmenetværk og VoIP-produkter.