Siebel får verbalsmæk af kunder

En amerikansk rundspørge til referencekunder på verdens største CRM-leverandør Siebels webside afslører dyb utilfredshed med selskabets produkter. Efter to år har flertallet ikke fået øget afkast.

Siebel får verbale tæsk af flere af de af selskabets kunder, der figurerer på virksomhedens referenceliste.

Kunderne er utilfredse med, at de ikke kan måle en øget økonomisk gevinst af deres investeringer i CRM-løsninger fra Siebel, der er førende med en markedsandel på 45 procent.

Det viser en række fortrolige interviews som analysebureauet Nucleus har foretaget med 23 referencekunder, skriver nyhedstjenesten searchCRM.com.

Målingen af den øgede økonomiske gevinst - forkortet ROI (Return of Investment) - er nemlig blevet et buzzword i dele af erhvervslivet, hvor mange salgsbrochurer og sælgertaler starter med ordene: " Øg din ROI med....."

Hvor er gevinsten?

Imidlertid har 61 procent af de 23 Siebel-kunder ikke kunnet registrere en økonomisk gevinst efter to år med et Siebel-systemet. En eventuel gevinst er blevet opslugt af langvarige uddannelses-programmer for de ansatte og tilpasninger af systemerne, lyder klagen.

55 procent af kunderne oplyser også, at budgettet for installering af Siebel-systemerne er blevet overskredet, mens 57 procent oplevede, at tidsplanen blev overskredet.

Ingen fra Siebels hovedkvarter i Californien har ønsket af kommentere kritikken over for searchCRM.com. Virksomheden har udsendt en pressemeddelelse, hvor Nucleus' undersøgelse bliver kaldt for "statitisk ubetydelig".

Endvidere har halvdelen af de 23 referencekunder ikke sikre metoder til at måle den økonomiske gevinst af investeringerne.

Men trods afvisning af kritikken har Siebel fjernet websiden med kundereferencer, skriver searchCRM.com.

Vil du vide mere om Siebel?
NewsScanner overvåger 300+ medier
Prøv gratis i 30 dage.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere