Siebel får verbalsmæk af kunder

En amerikansk rundspørge til referencekunder på verdens største CRM-leverandør Siebels webside afslører dyb utilfredshed med selskabets produkter. Efter to år har flertallet ikke fået øget afkast.

Siebel får verbale tæsk af flere af de af selskabets kunder, der figurerer på virksomhedens referenceliste.

Kunderne er utilfredse med, at de ikke kan måle en øget økonomisk gevinst af deres investeringer i CRM-løsninger fra Siebel, der er førende med en markedsandel på 45 procent.

Det viser en række fortrolige interviews som analysebureauet Nucleus har foretaget med 23 referencekunder, skriver nyhedstjenesten searchCRM.com.

Målingen af den øgede økonomiske gevinst - forkortet ROI (Return of Investment) - er nemlig blevet et buzzword i dele af erhvervslivet, hvor mange salgsbrochurer og sælgertaler starter med ordene: " Øg din ROI med....."

Hvor er gevinsten?

Imidlertid har 61 procent af de 23 Siebel-kunder ikke kunnet registrere en økonomisk gevinst efter to år med et Siebel-systemet. En eventuel gevinst er blevet opslugt af langvarige uddannelses-programmer for de ansatte og tilpasninger af systemerne, lyder klagen.

55 procent af kunderne oplyser også, at budgettet for installering af Siebel-systemerne er blevet overskredet, mens 57 procent oplevede, at tidsplanen blev overskredet.

Ingen fra Siebels hovedkvarter i Californien har ønsket af kommentere kritikken over for searchCRM.com. Virksomheden har udsendt en pressemeddelelse, hvor Nucleus' undersøgelse bliver kaldt for "statitisk ubetydelig".

Endvidere har halvdelen af de 23 referencekunder ikke sikre metoder til at måle den økonomiske gevinst af investeringerne.

Men trods afvisning af kritikken har Siebel fjernet websiden med kundereferencer, skriver searchCRM.com.

Vil du vide mere om Siebel?
NewsScanner overvåger 300+ medier
Prøv gratis i 30 dage.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere