Udbyderen af det ASP-baserede CRM-system Salesforce.com går med en frisk partneraftale med Mondo A/S i land i Danmark.
Salesforce.com har en stærk og hurtigt voksende rolle på det globale marked for CRM-applikationer. I den høje ende af markedet er Salesforce.com største konkurrent til Siebel (der for nyligt fik Oracle som ny ejer) og også Microsoft i den nedre ende af markedet er berørt af konkurrencen fra Salesforce.
»Vi skal først og fremmest rådgive om og implementere Salesforce CRM, men vi vil naturligvis også meget gerne hjælpe med den videre tekniske integration til andre systemer som f.eks. ERP systemer. Da Salesforce systemet samtidig er et 100 procent webbaseret system på ASP-basis, har det en stor fordel i forhold til mange andre CRM-systemer; nemlig at det er tilgængeligt for en virksomheds medarbejdere uanset tid og sted. Samtidigt er systemet utroligt fleksibelt og kan tilpasses ethvert behov,« siger Finn Harreby Jepsen, Business Unit Manager hos Mondo.
Salesforce.com har mere end 308.000 brugere og 16.900 kunder på verdensplan og har sit Skandinaviske hovedkontor i Stockholm.
Danskejede Mondo med 67 ansatte lever af at udvikle, hoste og vedligeholde internetløsninger. Firmaet er Microsoft Gold Certified Partner.