Det er tjenesterne og ikke teknologien der skal drive værket. Det er filosofien bag TDC's udrulning af 3G-telefoni. Derfor lancerer teleselskabet i dag en ny mobilportal, kaldet Mobil Fly. Den skal være med til at gøre kunderne fortrolige med det udbud af mobile tjenester som selskabet kan tilbyde. Når forbrugerne så har vænnet sig til tjenesterne, kan man tage hul på at introducere 3G-telefoni og de muligheder for hurtigere hastighed det giver.
»Hvis 3G skal blive en succes, er det helt afgørende at danskerne er parate til at udnytte de nye muligheder. Derfor går vi i gang bid for bid, i takt med hvad brugerne er klar til og har behov for. Det er et marked, der stille og roligt skal arbejdes i gang, og det synes jeg, vi er godt på vej med,« siger administrerende direktør for TDC Mobil, Mads Middelboe.
Dermed går TDC den stik modsatte vej af 3G-konkurrenten 3, der startede med at søsætte netværket og først derefter gik i gang med at introducere forskellige tjenester til brug på 3G-telefonerne.
Det er afgørende for TDC, at kunderne med Mobil Fly har direkte, hurtig og nem adgang til et væld af nyheder og underholdning på mobiltelefonen, uden at skulle bekymre sig om teknikken bagved.
»Den bærende idé med Fly er, at brugerne får præsenteret et væld af muligheder, uden at behøve at tænke på teknik,« siger administrerende direktør for TDC Mobil Mads Middelboe.
For TDC Mobil er Fly blot endnu et skridt på vej mod 3. generations mobiltelefoni, hvor billedbeskeder var første skridt.